Customer Service

Customer Service

Customer Service

Customer Service

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از چه زمانی تا کنون به جمع آوری اطلاعات مشتریان خود پرداخته اید؟

یکی از مهمترین سرمایه شرکتها، اطلاعات مشتریان بالقوه و فعال است. در طی مدت فعالیت یک مجموعه، ممکن است اطلاعات مشتریانی که سالهای پیش با آنها در ارتباط بوده ایم، از بین برود و این به معنای از دست دادن بزرگترین سرمایه شرکت است. در صورتی که فرآیند جمع آوری، ثبت و نگهداری اطلاعات مشتریان را به خوبی انجام داده باشیم و قابلیت جستجوی سریع روی آنها داشته باشیم، توان اخذ بهترین تصمیمات را در خصوص استراتژی مشتری یابی و حفظ مشتری خواهیم داشت.

جمع آوری اطلاعات مشتریان
ثبت اطلاعات تمامی مشتریان را جدی بگیریم.

چه اطلاعاتی از مشتریان خود را ثبت می کنید؟
اطلاع از تمامی مشخصات مشتری، نقش ویژه ای در نوع ارتباط با آن مشتری ایفا می کند. حتی جزیی ترین اطلاعات مشتری در کارآمد کردن تعاملات و ارتباطات، موثر می باشند.
در نرم افزار CRM ، تمامی مشخصات مشتری به شرح ذیل ثبت می گردند:
• مشخصات مشتریان حقیقی اعم از کد مشتری، جنسیت، پیشوند(دکتر، مهندس...)، نام و نام خانوادگی، تلفن، فکس، موبایل، ایمیل، وب سایت، استان، شهر، آدرس، شماره شناسنامه، کدملی، تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی ....
• مشخصات مشتریان حقوقی اعم از کد مشتری، نام شرکت، زمینه فعالیت، تلفن، فکس، وب سایت، ایمیل، استان، شهر، آدرس، صندوق پستی، کد پستی، تاریخ تاسیس ... و تعریف پرسنل مرتبط همراه با مسئولیت و واحد سازمانی آن پرسنل

میزان اثر بخشی روشهای مختلف معرفی و تبلیغات سازمان و یا محصولاتتان را چگونه می سنجید؟
در نرم افزار CRM هنگام ثبت اطلاعات مشتریان جدید، با درج نحوه آشنایی این مشتری با مجموعه شما، می توانید بازخورد روندهای معرفی مجموعه خود را تعیین کنید.
با گزارش گیری بر اساس زمانهای مختلف اثر بخشی روشهای تبلیغاتی سازمان قابل تعیین است.

آیا به مسائل روانشناختی مشتری خود دقت کرده اید؟
نوع رفتار پرسنل سازمان ما تاثیر بسزایی در حفظ مشتری دارد. ثبت شاخصترین نکات روانشناختی مشتری می تواند در نوع برخورد با مشتری، ما را به یک نوع تعامل صحیح با مشتری هدایت نماید. در فرآیند تکمیل نکات روانشناختی مشتری، تمامی کارکنان شرکت که به نحوی با مشتری در ارتباط هستند دخیل بوده و میتوانند ویژگی های مدنظرشان را در فیلد مربوطه در نرم افزار CRM وارد کنند. این موضوع به افزایش حافظه سازمانی کمک کرده و با تغییر کارشناس مربوطه، اختلالی در ارتباط مطلوب با مشتری رخ نخواهد داد.

آیا تا کنون به دسته بندی صحیحی از مشتریان دست یافته اید؟
دسته بندی و رده بندی صحیح مشتریان در نوع تعامل با مشتری تاثیر گذار است. مسلما مشتریان رده بالاتر نیاز به ارتباطات متفاوتی نسبت به مشتریان معمولی دارند. همچنین گروه بندی مناسب مشتریان، شمارا به سمت بازارهای هدف مطلوب رهنمون می سازد. در نرم افزار CRM ، امکان گروه بندی و رده بندی به صورت کاملا دلخواه و بر اساس نیازهای خاص سازمان شما وجود دارد.  
برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار CRM لطفا از این وبسایت بازدید کنید: http://www.sarveno.com/نرم-افزار-crm/

سرعت دسترسی شما به اطلاعات مشتریان چقدر است؟
در نرم افزار CRM ، امکان جستجوی تمامی اطلاعات فوق به راحتی و با حداقل زمان و بر اساس هر یک از شاخص های مدنظر شما وجود دارد. پس از جستجوی اطلاعات مورد نظرتان می توانید این اطلاعات را چاپ کنید و یا در فرمتهای word، excel، pdf، Crystal Report خروجی بگیرید.

  • kamran rangi